Non-exist nations folklore, neboli „Folklór neexistujících národů“ aneb tango, kabaret, cirkus, popsongy, kuchyňský beatbox či freakfolk.
Debutové album projektu Dva nese název Fonók (v Maďarštině jsou takto označovány přadleny, pro Dva to v jejich jazyku ale znamená Zvuky) a je velmi originální a vyjímečné, jak svým konceptem a poetikou neexistujících národů, tak zvukem, který je velmi neotřelý a vynikající. Výslednému nadstandardnímu zvuku totiž kromě skupiny Dva pomáhal i výraznou měrou i berlínský Jayrope.
Fonók vznikalo v létě 2008 v chalupě U čerta v téměř opuštěné podještědské vsi Padouchov. Na albu je patnáct písní legendárních neexistujících kapel v neexistujících světových jazycích posbíraných na cestách kuchyní. Každý neexistující region má na albu svého zástupce, každý neexistující jazyk má svůj překlad. Čistá a náročná etnografická práce přinesla své ovoce…
Vybavení podkrovní místnosti při nahrávání bylo jednoduché, ikdyž fatálně ovlivnilo zvuk alba. Vyřazený rozhlasový mixpult Studer a mikrofony AKG z roku 1948. „Když si dáte hranice, paradoxně mnohem snáz se vám pak v době neomezených softwarových možností pracuje“ říká k tomu kapela. Nahrávání asistoval i zkušený rozhlasový technik - Bářin táta - tu s pájkou, tu s pánvičkou. Dva si ke spolupráci na albu vybrali známého berlínského hudebníka a producenta Jayrope, jenž není na poli hudební produkce žádným nováčkem. Spolupracoval s umělci jako Arto Lindsay, Rechenzentrum či Atari Teenage Riot, sám hrál v mnoha projektech a skupinách. Poznali se v roce 2007, jak jinak než přes Myspace. Ochotně ihned souhlasil s nabídkou měsíce stráveného v horách. Neustálý přísun topinek se sádlem, kozího mléka a segedínského guláše jen pomohl udržet „folkloristického“ ducha celého alba. Na několika místech je slyšet kromě vlastní hudby také jezevčík Ferda, káňata lesní, všudypřítomný cvrkot kobylek, zavařování okurek a amplion na sloupu uprostřed lesa. Album bylo ovlivněno také částečným zatměním měsíce.
„Bylo velmi příjemné, že jsme se na zásadních rozhodnutích shodovali. Jayrope se svými bohatými zkušenostmi přinášel inovativní nápady, který ten náš domácí zvuk občerstvily a posunuly, ale zachoval naší specifickou „nedokonalost“. Spolupráce s Jankem byla ideální a velmi inspirativní pro obě strany. Zvuk alba tvoří i vybavení, se kterým jsme nahrávali (ty staré mikrofony mají dost specifický zvuk). A v neposlední řadě zvuk ovlivnil prostor a celková atmosféra při nahrávání.“
Finální mix a mastering proběhl ve studiu někdejšího zvukaře Mute records Marka Bihlera v centru Berlína, opět na analogový pás. Album si použitím starých technologií a přispění Jayropeho producentského umu zachovává domáckou atmosféru předchozích nahrávek Dva „,principiálně nerozlišujeme mezi analogovým a digitálním. V podkladech se nám víc líbí zvuky, které vyrábíme „analogovou“ cestou (hlasy, zkraty), a z digitálních „efektů“ máme rádi smyčky a reversy“, Fonók jde tak mnohem dál ve zvukové bohatosti a dává prostor mile překvapujícím aranžérským nápadům.
Dva - hudba, texty
Jayrope - recording, mix
Mark Bihler - mix, mastering
Josef Švarc - technical support, cooking
Nahráno v Padouchově 2008, mixováno a masterováno v Berlíně v Bridge and Tunnel Studio Berlin 2008
Jedná se o distribuční titul | |
Dopor. cena: | 299 Kč |
Sleva: | 10 % |
Naše cena: | 269 Kč |
Label | Indies Scope |
Datum vydání | 30. 09. 2008 |
Kat. číslo | MAM435-2 |
Non-exist nations folklore, neboli „Folklór neexistujících národů“ aneb tango, kabaret, cirkus, popsongy, kuchyňský beatbox či freakfolk.
Debutové album projektu Dva nese název Fonók (v Maďarštině jsou takto označovány přadleny, pro Dva to v jejich jazyku ale znamená Zvuky) a je velmi originální a vyjímečné, jak svým konceptem a poetikou neexistujících národů, tak zvukem, který je velmi neotřelý a vynikající. Výslednému nadstandardnímu zvuku totiž kromě skupiny Dva pomáhal i výraznou měrou i berlínský Jayrope.
Fonók vznikalo v létě 2008 v chalupě U čerta v téměř opuštěné podještědské vsi Padouchov. Na albu je patnáct písní legendárních neexistujících kapel v neexistujících světových jazycích posbíraných na cestách kuchyní. Každý neexistující region má na albu svého zástupce, každý neexistující jazyk má svůj překlad. Čistá a náročná etnografická práce přinesla své ovoce…
Vybavení podkrovní místnosti při nahrávání bylo jednoduché, ikdyž fatálně ovlivnilo zvuk alba. Vyřazený rozhlasový mixpult Studer a mikrofony AKG z roku 1948. „Když si dáte hranice, paradoxně mnohem snáz se vám pak v době neomezených softwarových možností pracuje“ říká k tomu kapela. Nahrávání asistoval i zkušený rozhlasový technik - Bářin táta - tu s pájkou, tu s pánvičkou. Dva si ke spolupráci na albu vybrali známého berlínského hudebníka a producenta Jayrope, jenž není na poli hudební produkce žádným nováčkem. Spolupracoval s umělci jako Arto Lindsay, Rechenzentrum či Atari Teenage Riot, sám hrál v mnoha projektech a skupinách. Poznali se v roce 2007, jak jinak než přes Myspace. Ochotně ihned souhlasil s nabídkou měsíce stráveného v horách. Neustálý přísun topinek se sádlem, kozího mléka a segedínského guláše jen pomohl udržet „folkloristického“ ducha celého alba. Na několika místech je slyšet kromě vlastní hudby také jezevčík Ferda, káňata lesní, všudypřítomný cvrkot kobylek, zavařování okurek a amplion na sloupu uprostřed lesa. Album bylo ovlivněno také částečným zatměním měsíce.
„Bylo velmi příjemné, že jsme se na zásadních rozhodnutích shodovali. Jayrope se svými bohatými zkušenostmi přinášel inovativní nápady, který ten náš domácí zvuk občerstvily a posunuly, ale zachoval naší specifickou „nedokonalost“. Spolupráce s Jankem byla ideální a velmi inspirativní pro obě strany. Zvuk alba tvoří i vybavení, se kterým jsme nahrávali (ty staré mikrofony mají dost specifický zvuk). A v neposlední řadě zvuk ovlivnil prostor a celková atmosféra při nahrávání.“
Finální mix a mastering proběhl ve studiu někdejšího zvukaře Mute records Marka Bihlera v centru Berlína, opět na analogový pás. Album si použitím starých technologií a přispění Jayropeho producentského umu zachovává domáckou atmosféru předchozích nahrávek Dva „,principiálně nerozlišujeme mezi analogovým a digitálním. V podkladech se nám víc líbí zvuky, které vyrábíme „analogovou“ cestou (hlasy, zkraty), a z digitálních „efektů“ máme rádi smyčky a reversy“, Fonók jde tak mnohem dál ve zvukové bohatosti a dává prostor mile překvapujícím aranžérským nápadům.
Dva - hudba, texty
Jayrope - recording, mix
Mark Bihler - mix, mastering
Josef Švarc - technical support, cooking
Nahráno v Padouchově 2008, mixováno a masterováno v Berlíně v Bridge and Tunnel Studio Berlin 2008
Jedná se o distribuční titul | |
Dopor. cena: | 149 Kč |
Sleva: | 0 % |
Naše cena: | 149 Kč |
Label | Indies Scope |
Datum vydání | 30. 09. 2008 |
Kat. číslo | MAM435-11 |
Various Artists
O dřevě / About Wood
99 Kč
Various Artists
Vysočina
99 Kč
Various Artists
Vokály, hlasy, zpívání/Vocals, voices, singing
99 Kč
Jiří Pavlica a Hradišťan
Hrajeme si u maminky
269 Kč
Hradišťan a Jiří Pavlica
Studánko rubínko
269 Kč
Karolína Kamberská
Říkadla a křikadla
179 Kč
Pískomil se vrací!
Buďte první, komu se to líbí
278 Kč
Petr Štěpánek
České pohádky K.J. Erbena
199 Kč
Josef Somr
Veselé mašinky
199 Kč
Josef Somr
Veselé mašinky 2
199 Kč
CM Soláň
Dobře je s muzigú
212 Kč
CM Danaj
Písňovou zahradou
212 Kč
Musica Folklorica
Počúvajte, co vám pravím
269 Kč
Cimbal Classic Městské divadlo v Brně
Betlém
242 Kč
Luboš Holý a Musica Folklorica
Rabudeň, rabudeň
269 Kč
Cimbal Classic
Vánoce v Rožnově
224 Kč
Cimbálová muzika Stanislava Gabriela
Neseme Vám tú novinu
224 Kč
Miloš Urban
Praga Piccola
269 Kč
Eduard Fiker
Série C-L
314 Kč
Josef Prokeš
Platím utopence,kafe a rum
212 Kč
Arthur Conan Doyle
Sherlock Holmes: Tři Garridebové / Umírající detektiv
207 Kč
Arthur Conan Doyle
Sherlock Holmes: Barvíř na penzi / Podnájemnice v závoji
207 Kč
Viola Fischerová
Jak Kuba vyzrál na Papejše
207 Kč
Jiří Boudník
Věže - Příběh 11. září
315 Kč