Organizátoři a kurátoři celého projektu byli od počátku Peter Gabriel a Karl Wallinger Peter Gabriel vzpomíná “The Big Blue Ball bylo pracovní jméno projektu, které jsme mu dali hned v počátku. Řekli jsme si, že tento projekt by měl obsahovat elementy z celého světa. Název jsme zvolili při poslechu jednoho astronauta, který popisoval své zážitky při sledování zeměkoule z vesmíru.“
Na BBB se s přestávkami pracovalo 18 let a základem se stali nahrávací dny v letních měsících v letech 1991, 1992 a 1995. Pozvání Petera Gabriela přijala řada muzikantů a v nahrávacích místnostech vznikali neobyčejné setkání. O unikátním duchu a neopakovatelné atmosféře při nahrávání koluje mnoho historek a právě atmosféra vzniku něčeho výsostného provází celý projekt. Kromě výše zmiňovaných umělců zde byla celá řada slavných muzikantů a celebrit, které nakonec na albu nenajdete Van Morrison (zpívající Sam Cooke’s That’s Where It’s At společně The Holmes Brothers), neuvěřitelní hráči na balalajku Terem Quartet (udajně členi jedné posádky v tanku). Joe Strummer’s který se usídlil ve vstupní hale, kde si udělal improvizované nahrávací stanoviště s mnoha závěsy svíčkami a 4stopým nahrávacím zařízením. Ve studiu se v těchto dnech objevili i takové celebrity jako Johnny Depp, Iggy Pop či Kate Moss.
Vzniklo obrovské množství materiálu natočeného na pásy zvukovým mistrem Richardem Chappellem. Které bylo nutné utřídit, zpracovat a dát mu výsledný tvar. Přesto, říkate si, proč to hernajs trvalo osmnáct let?
Už v roce 1995 právě Karl Wallinger věděl, že dokončení projektu nebude vůbec jednoduché. „Měli jsme spoustu opravdu dobrých nahrávek a stop a všechny jsme chtěli výužít v našem projektu. Ale nevěděli jsme jak to dát dohromady.“ A Richard Chappell potvrzuje, že při posledním nahrávání v roce 1995 „se nahrávalo téměř vše, včetně pokládání prkýnka na toaletě, dokud jsme nezaplnili všechny nahrávací pasy, které jsme měli a dokud bylo místo na policích pro nahrávky.“ Po tomto posledním nahrávání, přišel Stephen Hague a pečlivou prací vše setřídil a zpracoval všechen ten „nepořádek“. Toto třídění a zpracování těchto syrových a hlasitostně naprosto nesourodých materiálů navíc provázela digitalizace a to s maximální pečí. Výsledkem bylo, že až v roce 2007 mohl být požádán o finální mix Tchad Blake (Peter Gabriel, Tom Waits, American Music Club)
Various Artists
O dřevě / About Wood
99 Kč
Various Artists
Vysočina
99 Kč
Various Artists
Vokály, hlasy, zpívání/Vocals, voices, singing
99 Kč
Jiří Pavlica a Hradišťan
Hrajeme si u maminky
269 Kč
Hradišťan a Jiří Pavlica
Studánko rubínko
269 Kč
Karolína Kamberská
Říkadla a křikadla
179 Kč
Pískomil se vrací!
Buďte první, komu se to líbí
278 Kč
Petr Štěpánek
České pohádky K.J. Erbena
199 Kč
Josef Somr
Veselé mašinky
199 Kč
Josef Somr
Veselé mašinky 2
199 Kč
CM Soláň
Dobře je s muzigú
212 Kč
CM Danaj
Písňovou zahradou
212 Kč
Musica Folklorica
Počúvajte, co vám pravím
269 Kč
Cimbal Classic Městské divadlo v Brně
Betlém
242 Kč
Luboš Holý a Musica Folklorica
Rabudeň, rabudeň
269 Kč
Cimbal Classic
Vánoce v Rožnově
224 Kč
Cimbálová muzika Stanislava Gabriela
Neseme Vám tú novinu
224 Kč
Miloš Urban
Praga Piccola
269 Kč
Eduard Fiker
Série C-L
314 Kč
Josef Prokeš
Platím utopence,kafe a rum
212 Kč
Arthur Conan Doyle
Sherlock Holmes: Tři Garridebové / Umírající detektiv
207 Kč
Arthur Conan Doyle
Sherlock Holmes: Barvíř na penzi / Podnájemnice v závoji
207 Kč
Viola Fischerová
Jak Kuba vyzrál na Papejše
207 Kč
Jiří Boudník
Věže - Příběh 11. září
315 Kč