"...Využil jsem některé zavedené postupy a klišé pop music - vrstvil jsem nástroje, hlasy, přidával efekty, obohatil rytmiku...hledal jsem hranici vkusu. A to vše z touhy po prosté písničce..."
Tomáš Kočko není na české hudební scéně žádný nováček. Vydal již čtyři autorská alba a spolupracoval » zobrazit více
na mnoha dalších a vždy s vynikajícím výsledkem. Nyní mu vychází nové páté řadové album, tři roky po CD „Do tanca!“. V období mezi těmito alby, ale Tomáš Kočko rozhodně nezahálel. Podílel se na mnoha projektech, například na úspěšném hudebním představení „Těšínské nebe“ (hudební představení na písně Jaromíra Nohavici), produkoval album skupině Silent Stream of Godless Elegy (oceněné Andělem 2004 – Hard and Heavy), napsal hudbu a část scénáře k divadelnímu představení „Ondraszek pan Łysej Góry“ (vyšlo na CD+DVD kompletu). Zároveň se vžilo pro Tomáše Kočka označení „moravský bard“, ale to on odmítá. „Kolega, slezský bard, Jarek Nohavica má takovou pěknou písničku: „…už přicházím do let pána Krista…holky, mladý koně, furt mě lákaj, a já už jsem pro ně stará páka…“. Je to prostě subjektivní věc na kolik se kdo cítí, ale věc si stojí jinak. Myslím, že nejsem typ barda. Jarek, to je bard! Já ne.“
Hudba z alba Poplór čerpá z bohatých barvev, odstínů a poloh folklórní hudby, které nápadně připomínají žánrově rozdělenou pop music. Ostatně, významy slov populus (latinsky)- zkráceně pop - a folk (anglicky) jsou stejné – lid. "Jde o slovní hříčku" vysvětluje Tomáš Kočko. "Je za ním úvaha, že když na ranec zvaný folklórní muzika nahlídnu očima dnešního, o hudbu se zajímajícího, člověka, vidím v něm veškeré žánry současné pop music (včetně těch pokleslých). A tak i různé současné kapely či upravovatelé si z onoho rance tahají ty žánry, které jim vyhovují. Dnešní cimbálky třeba většinou hrají takový jako střední proud… "
CD POPLÓR hledá vztahy mezi lidovou hudbou novou (pop music) a starou lidovou hudbou (folklór). Všímá si významu textů a nálad jednotlivých folklórních písní, zároveň pro ně hledá odpovídající výraz v žánrech pop music. Písně, které tvoří osu tohoto hudebního dobrodružství, byly záměrně vybrány z oblastí, které patřily do sféry kulturního vlivu prvního slovanského státu (ve střední Evropě) – dávné Velkomoravské říše. „Má to více důvodů. Párkrát jsem se vytočil,“ vysvětluje Tomáš, proč skladby nesou názvy území, „když recenzent cenil desku toho či onoho, právě pro to, že písničky pocházely z různých koutů Země. A dokládal tím kvalitu hudby či rozhled interpreta.Ufff…! Někteří muzikanti, a bohužel i recenzenti, asi fakt mají za to, že právě v tom tkví ona world music…(!) Tak jsem ten princip povýšil na „plakát“. Ale protože být vytočený dlouho být neumím, stal se mi ten nápad hudebním principem.: jak já, moravský muzikant, slyším písničky z různých končin slovanského světa a jak vypadají, když je sebou nechám protéct…“
Tomáš si do studia přizval velké množství vynikajících muzikantů (celkový počet přesáhl 30 interpretů), kteří mu nahráli party v jednotlivých skladbách. "Pro každou písničku jsem se v popovém ranku snažil najít žánr, ke kterému, dle mého, inklinuje. Nejsem tak zdatný instrumentalista, abych zahrál na elektrickou kytaru riff, který jsem třeba v České potřeboval. Neumím hrát na gajdy, trubku, sitár…atd…Deska bude pestrá a dovolil jsem si ten luxus, že jsem nepoužil syntezátor. Pořád jsem ještě poblbaně konzervativní a mám radši živé muzikanty. V tom má třeba naše nové CD rezervy. Málo elektroniky…"
Nahráno, smícháno a mastering: únor – květen 2006 ve studiu Indies
Hudební režie: Tomáš Kočko
Zvuková režie, mix a mastering: Bronislav Šmid
Grafická úprava: Přemysl Štěpánek
CD MAM307-2
detailní informace
Jedná se o distribuční titul |
Dopor. cena: |
299 Kč |
Sleva: |
10 % |
Naše cena: |
269 Kč |
Label |
Indies Scope
|
Datum vydání |
20. 06. 2006 |
Kat. číslo |
MAM307-2 |
Poplór
Cena stažení alba v MP3: 149 Kč
stáhnout
"...Využil jsem některé zavedené postupy a klišé pop music - vrstvil jsem nástroje, hlasy, přidával efekty, obohatil rytmiku...hledal jsem hranici vkusu. A to vše z touhy po prosté písničce..."
Tomáš Kočko není na české hudební scéně žádný nováček. Vydal již čtyři autorská alba a spolupracoval » zobrazit více
na mnoha dalších a vždy s vynikajícím výsledkem. Nyní mu vychází nové páté řadové album, tři roky po CD „Do tanca!“. V období mezi těmito alby, ale Tomáš Kočko rozhodně nezahálel. Podílel se na mnoha projektech, například na úspěšném hudebním představení „Těšínské nebe“ (hudební představení na písně Jaromíra Nohavici), produkoval album skupině Silent Stream of Godless Elegy (oceněné Andělem 2004 – Hard and Heavy), napsal hudbu a část scénáře k divadelnímu představení „Ondraszek pan Łysej Góry“ (vyšlo na CD+DVD kompletu). Zároveň se vžilo pro Tomáše Kočka označení „moravský bard“, ale to on odmítá. „Kolega, slezský bard, Jarek Nohavica má takovou pěknou písničku: „…už přicházím do let pána Krista…holky, mladý koně, furt mě lákaj, a já už jsem pro ně stará páka…“. Je to prostě subjektivní věc na kolik se kdo cítí, ale věc si stojí jinak. Myslím, že nejsem typ barda. Jarek, to je bard! Já ne.“
Hudba z alba Poplór čerpá z bohatých barvev, odstínů a poloh folklórní hudby, které nápadně připomínají žánrově rozdělenou pop music. Ostatně, významy slov populus (latinsky)- zkráceně pop - a folk (anglicky) jsou stejné – lid. "Jde o slovní hříčku" vysvětluje Tomáš Kočko. "Je za ním úvaha, že když na ranec zvaný folklórní muzika nahlídnu očima dnešního, o hudbu se zajímajícího, člověka, vidím v něm veškeré žánry současné pop music (včetně těch pokleslých). A tak i různé současné kapely či upravovatelé si z onoho rance tahají ty žánry, které jim vyhovují. Dnešní cimbálky třeba většinou hrají takový jako střední proud… "
CD POPLÓR hledá vztahy mezi lidovou hudbou novou (pop music) a starou lidovou hudbou (folklór). Všímá si významu textů a nálad jednotlivých folklórních písní, zároveň pro ně hledá odpovídající výraz v žánrech pop music. Písně, které tvoří osu tohoto hudebního dobrodružství, byly záměrně vybrány z oblastí, které patřily do sféry kulturního vlivu prvního slovanského státu (ve střední Evropě) – dávné Velkomoravské říše. „Má to více důvodů. Párkrát jsem se vytočil,“ vysvětluje Tomáš, proč skladby nesou názvy území, „když recenzent cenil desku toho či onoho, právě pro to, že písničky pocházely z různých koutů Země. A dokládal tím kvalitu hudby či rozhled interpreta.Ufff…! Někteří muzikanti, a bohužel i recenzenti, asi fakt mají za to, že právě v tom tkví ona world music…(!) Tak jsem ten princip povýšil na „plakát“. Ale protože být vytočený dlouho být neumím, stal se mi ten nápad hudebním principem.: jak já, moravský muzikant, slyším písničky z různých končin slovanského světa a jak vypadají, když je sebou nechám protéct…“
Tomáš si do studia přizval velké množství vynikajících muzikantů (celkový počet přesáhl 30 interpretů), kteří mu nahráli party v jednotlivých skladbách. "Pro každou písničku jsem se v popovém ranku snažil najít žánr, ke kterému, dle mého, inklinuje. Nejsem tak zdatný instrumentalista, abych zahrál na elektrickou kytaru riff, který jsem třeba v České potřeboval. Neumím hrát na gajdy, trubku, sitár…atd…Deska bude pestrá a dovolil jsem si ten luxus, že jsem nepoužil syntezátor. Pořád jsem ještě poblbaně konzervativní a mám radši živé muzikanty. V tom má třeba naše nové CD rezervy. Málo elektroniky…"
Nahráno, smícháno a mastering: únor – květen 2006 ve studiu Indies
Hudební režie: Tomáš Kočko
Zvuková režie, mix a mastering: Bronislav Šmid
Grafická úprava: Přemysl Štěpánek
CD MAM307-2
detailní informace
Jedná se o distribuční titul |
Dopor. cena: |
149 Kč |
Sleva: |
0 % |
Naše cena: |
149 Kč |
Label |
Indies Scope
|
Datum vydání |
20. 06. 2006 |
Kat. číslo |
MAM307-11 |
"...Využil jsem některé zavedené postupy a klišé pop music - vrstvil jsem nástroje, hlasy, přidával efekty, obohatil rytmiku...hledal jsem hranici vkusu. A to vše z touhy po prosté písničce..."
Tomáš Kočko není na české hudební scéně žádný nováček. Vydal již čtyři autorská alba a spolupracoval » zobrazit více
na mnoha dalších a vždy s vynikajícím výsledkem. Nyní mu vychází nové páté řadové album, tři roky po CD „Do tanca!“. V období mezi těmito alby, ale Tomáš Kočko rozhodně nezahálel. Podílel se na mnoha projektech, například na úspěšném hudebním představení „Těšínské nebe“ (hudební představení na písně Jaromíra Nohavici), produkoval album skupině Silent Stream of Godless Elegy (oceněné Andělem 2004 – Hard and Heavy), napsal hudbu a část scénáře k divadelnímu představení „Ondraszek pan Łysej Góry“ (vyšlo na CD+DVD kompletu). Zároveň se vžilo pro Tomáše Kočka označení „moravský bard“, ale to on odmítá. „Kolega, slezský bard, Jarek Nohavica má takovou pěknou písničku: „…už přicházím do let pána Krista…holky, mladý koně, furt mě lákaj, a já už jsem pro ně stará páka…“. Je to prostě subjektivní věc na kolik se kdo cítí, ale věc si stojí jinak. Myslím, že nejsem typ barda. Jarek, to je bard! Já ne.“
Hudba z alba Poplór čerpá z bohatých barvev, odstínů a poloh folklórní hudby, které nápadně připomínají žánrově rozdělenou pop music. Ostatně, významy slov populus (latinsky)- zkráceně pop - a folk (anglicky) jsou stejné – lid. "Jde o slovní hříčku" vysvětluje Tomáš Kočko. "Je za ním úvaha, že když na ranec zvaný folklórní muzika nahlídnu očima dnešního, o hudbu se zajímajícího, člověka, vidím v něm veškeré žánry současné pop music (včetně těch pokleslých). A tak i různé současné kapely či upravovatelé si z onoho rance tahají ty žánry, které jim vyhovují. Dnešní cimbálky třeba většinou hrají takový jako střední proud… "
CD POPLÓR hledá vztahy mezi lidovou hudbou novou (pop music) a starou lidovou hudbou (folklór). Všímá si významu textů a nálad jednotlivých folklórních písní, zároveň pro ně hledá odpovídající výraz v žánrech pop music. Písně, které tvoří osu tohoto hudebního dobrodružství, byly záměrně vybrány z oblastí, které patřily do sféry kulturního vlivu prvního slovanského státu (ve střední Evropě) – dávné Velkomoravské říše. „Má to více důvodů. Párkrát jsem se vytočil,“ vysvětluje Tomáš, proč skladby nesou názvy území, „když recenzent cenil desku toho či onoho, právě pro to, že písničky pocházely z různých koutů Země. A dokládal tím kvalitu hudby či rozhled interpreta.Ufff…! Někteří muzikanti, a bohužel i recenzenti, asi fakt mají za to, že právě v tom tkví ona world music…(!) Tak jsem ten princip povýšil na „plakát“. Ale protože být vytočený dlouho být neumím, stal se mi ten nápad hudebním principem.: jak já, moravský muzikant, slyším písničky z různých končin slovanského světa a jak vypadají, když je sebou nechám protéct…“
Tomáš si do studia přizval velké množství vynikajících muzikantů (celkový počet přesáhl 30 interpretů), kteří mu nahráli party v jednotlivých skladbách. "Pro každou písničku jsem se v popovém ranku snažil najít žánr, ke kterému, dle mého, inklinuje. Nejsem tak zdatný instrumentalista, abych zahrál na elektrickou kytaru riff, který jsem třeba v České potřeboval. Neumím hrát na gajdy, trubku, sitár…atd…Deska bude pestrá a dovolil jsem si ten luxus, že jsem nepoužil syntezátor. Pořád jsem ještě poblbaně konzervativní a mám radši živé muzikanty. V tom má třeba naše nové CD rezervy. Málo elektroniky…"
Nahráno, smícháno a mastering: únor – květen 2006 ve studiu Indies
Hudební režie: Tomáš Kočko
Zvuková režie, mix a mastering: Bronislav Šmid
Grafická úprava: Přemysl Štěpánek
CD MAM307-2
detailní informace
Jedná se o distribuční titul |
Dopor. cena: |
199 Kč |
Sleva: |
0 % |
Naše cena: |
199 Kč |
Label |
Indies Scope
|
Datum vydání |
20. 06. 2006 |
Kat. číslo |
MAM307-12 |